2020-04-27 10:45:00

Co z rozgrywkami 3 ligi i niższych w Polsce? "Czekamy na decyzję prezesów ZPN-ów"

Zbigniew Boniek czeka na decyzję prezesów ZPN-ów co do dalszej gry. (fot. Wikipedia)
Zbigniew Boniek czeka na decyzję prezesów ZPN-ów co do dalszej gry. (fot. Wikipedia)
Do gry wrócą rozgrywki Ekstraklasy, 1 oraz 2 ligi. Natomiast wciąż nie wiemy co z niższymi ligami w Polsce. Prezes Zbigniew Boniek twierdzi, że PZPN nie podejmie tej decyzji. Będzie to suwerenna decyzja prezesów ZPN-ów.
 
Wiemy, że pod koniec maja do gry wrócą ligi centralne. Co dalej z rozgrywkami 3 ligi gr. IV i 4 ligi podkarpackiej oraz pozostałymi niższymi ligami w Polsce. - Prezesi wojewódzkich ZPN od zawsze mają pełne prawo podejmowania swoich suwerennych decyzji i tak będzie również w tym przypadku - powiedział Zbigniew Boniek cytowany przez Przegląd Sportowy.
 
- Teraz prezesi w regionach nie wiedzą do końca, co zrobić z zakończeniem sezonu. W każdym województwie mają inne pomysły na to, jak wyjść z sytuacji. Jedni mówią, że chcą anulować sezon, drudzy żeby grać, trzeci żeby zrobić awanse bez spadków. Na wideokonferencji 15 kwietnia prezesi ZPN-ów ustalili wstępnie, że podejmą wspólną decyzję i czekamy na nią - kontynuuje Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.

"To schowanie się za plecami związku"

Wychodzi na to, że każdy związek podejmie własną decyzję. Prezes PZPN wział odpowiedzialność na najwyższe ligi w Polsce, natomiast chce aby prezesi ZPN-ów podjęli decyzję co z niższymi ligami. - Słyszałem, że zmierza to wszystko do tego, żeby od III ligi w dół były tylko awanse, ale bez spadków. I teraz wszyscy oczekują, że taką decyzję podejmie w ich imieniu PZPN. To schowanie się za plecami związku i brak odpowiedzialności za rozgrywki, które się organizuje. Tak nie będzie. Jeżeli któryś z prezesów wojewódzkich ZPN zdecyduje, że chce do połowy sierpnia rozgrywać mecze okręgówki, A-klasy, B-klasy czy C-klasy, będzie to wewnętrzna sprawa danego województwa. Zarząd PZPN nie ma nic do rozstrzygnięć obecnego sezonu i tego, czy będzie on kontynuowany od III ligi w dół. Dla mnie jest to całkowicie przejrzyste - twierdzi Boniek.
 
W sezonie 2020/21 trzecie ligi będą zarządzane przez centralę. Jak w takim razie rozpoczniemy rozgrywki, skoro nie wiemy kto awansuje do 3 ligi? - 11 maja przekażemy prezesom wojewódzkich związków następujące stanowisko: Chcemy, żebyście do 12 sierpnia podali nam informacje na temat tego, kto awansuje z waszych IV ligi do III ligi. Wynika to z tego, że od kolejnego sezonu PZPN będzie prowadził też rozgrywki III ligi. A jak wyłonieni zostaną ci beniaminkowie, to już wewnętrzna sprawa każdego wojewódzkiego ZPN - mówi prezes PZPN-u.

"Jak jakiś klub chce płacić amatorom – niech płaci"

- Jako PZPN zaakceptujemy wolę każdego wojewódzkiego związku. Jeżeli będzie wspólne stanowisko wszystkich – przyjmiemy to do wiadomości i potwierdzimy. Jeżeli poszczególne związki będą miały inne pomysły – również to przyjmiemy i zatwierdzimy jako zarząd PZPN. Mnie zastanawia jedno, po co tam w niższych ligach aż tak się śpieszą z decyzjami? Tam nikt nie ponosi strat finansowych, za wyjątkiem trenera, który ma pewnie stałą niewielką pensję w granicach kilku tysięcy złotych - twierdzi Zbigniew Boniek.

Były reprezentant Polski jest zaskoczony, że w niższych ligach zawodnicy zarabiają pieniądze. Sternik PZPN-u był przekonany, że płaci się tam tylko trenerom. - Jeżeli są kluby w IV lidze, okręgówce i A-klasie, które płacą zawodnikom, to nie jest mój problem. Przypomnę, że wszyscy piłkarze oficjalnie podpisują tam deklaracje gry amatora. Skąd ja mam wiedzieć jako prezes PZPN, że tam płacą zawodnikom? Nikt nie informuje o tym związku. Z mojego punktu widzenia to piłka amatorska, w którą grają ludzie dla przyjemności. Jak jakiś klub chce płacić amatorom – niech płaci, ale to jego sprawa

3 liga od nowego sezonu będzie zarządzana przez PZPN

Dlaczego od sezonu 2020/21 rozgrywki trzecioligowe trafią pod zarządzanie PZPN-u? - Chcemy, żeby skończyło się rotacyjne prowadzenie tego poziomu przez poszczególne związki wojewódzkie. Obecnie, co sezon robi to inny ZPN w ramach jednej grupy. Przypomnę, że te tworzą w III lidze cztery województwa. Częste zmiany związku prowadzącego rozgrywki budzą złe emocje i pojawiają się zarzuty, że poszczególne ZPN-y faworyzują swoich przedstawicieli. Tego nikt głośno nie powie, ale my chcemy z tym skończyć. Dlatego od sezonu 2020/21 prowadzącym rozgrywki III ligi będzie PZPN. Myślę, że zwiększy to również prestiż tego poziomu - wyjaśnia Zbigniew Boniek.
 
Prezesowi PZPN-u zależy na rozstrzygnięciach w trzecich i czwartych ligach. - Mam też świadomość, że w III lidze do końca obecnego sezonu będą trzy problemy – trzeba będzie zdecydować, kto z nich awansuje, kto do nich awansuje i kto spadnie. Powtarzam, warunki do dokończenia rozgrywek mogą okazać się niemożliwe. Trzeba się zastanowić, czy nie wprowadzić przepisu, dzięki któremu będziemy mogli zakończyć sezon w III lidze po rozegraniu jednej rundy albo kilku kolejek. Przygotujemy się na to, ale dopiero jak będziemy prowadzić te rozgrywki- zakończył Zbigniew Boniek.

Czytaj także

Komentarze

Komentarze: 78

Rozwiąż działanie =

Marcin 2020-04-27 10:57:09

Awans Motoru i tyle w temacie.

Qwas 2020-04-27 10:58:14

Anulować i spoko !!!

Qwas 2020-04-27 10:58:14

Anulować i spoko !!!

!!! 2020-04-27 11:01:55

Jeśli awanse to i spadki !!!
Bez spadków w takiej np. IV lidze będzie 22 kluby ! Co nam daje do rozegrania 42 kolejki w sezonie!
No a kto to wytrzyma finansowo ?
Piłkarze kondycyjnie też " spuchną " !

WojtekZ 2020-04-27 11:23:33

Ja decyduje ze nie gramy, bo mamy awans z 3 miejsca.

~anonim 2020-04-27 11:35:16

Durniu tu chodzi o III ligę i niższe ligi , tępaku jeden.
Jak nie rozumiesz co czytasz to poproś kogoś żeby Ci wytłumaczył. Co za pustak :))))

~anonim 2020-04-27 11:35:16

Durniu tu chodzi o III ligę i niższe ligi , tępaku jeden.
Jak nie rozumiesz co czytasz to poproś kogoś żeby Ci wytłumaczył. Co za pustak :))))

Marcin 2020-04-27 11:58:25

Musi ktoś awansować by uzupełnić skład 2 ligi. Najwięcej jest zamieszania między Motorem a Hutnikiem ale przepisy są po stronie MOTORU, poza tym gdzie Hutnik z tym klepiskiem i infrastrukturą z lat 90tych do 2 ligi jak tam nic nie ma.Motor ma poważne argumenty za.

ResData 2020-04-27 12:10:51

sinus cosinus tu dam plus a tam minus

2 liga 2020-04-27 12:10:58

graba lepsze bajki opowiada niz andersen

APKLAUN 2020-04-27 12:13:11

koniec zbednego ceremonialu apklaun wychodzic z kanalu

!!! 2020-04-27 12:21:09

MOTOR AWANS !!!!

kibic 2020-04-27 12:21:19

I są pewne konkrety, potrzebują wiedzieć kto awansuje z IV ligi bo chcą znać skład drużyn trzecioligowych do rozgrywek, które będzie prowadził PZPN więc dla tych dzieciaków co piszą żeby anulować ligę mam radę, weźcie flamastry, kartkę i malujcie ile chcecie. IV liga musi być dograna i rozstrzygnięta lub zakończona w obecnym stanie.

~anonim 2020-04-27 12:23:41

No i tak anulują !!! Nie ma co się podniecać dzieciaczki !!!!!
Będzie 1 - 2 - 3 liga No a reszta buraczanka ! :))))

~anonim 2020-04-27 12:23:41

No i tak anulują !!! Nie ma co się podniecać dzieciaczki !!!!!
Będzie 1 - 2 - 3 liga No a reszta buraczanka ! :))))

~anonim 2020-04-27 12:27:42

Tylko Motor Lublin !

~anonim 2020-04-27 12:33:18

Kibic___ III Ligą to będzie ta co teraz jest niby II liga ! Obecna III będzie międzywojewódzka.

Mig1 2020-04-27 12:46:53

Czyli wszystko jasne będą awanse nie będzie spadków

~anonim 2020-04-27 13:03:29

Jeśli awanse to i do spadkinnych

~anonim 2020-04-27 13:07:09

Jak nie będzie spadków to będzie w ligach po 22 drużyny !!!!
Muszą być spadki !

Vito 2020-04-27 13:08:40

Anulują rozgrywki i gitara !

Ik 2020-04-27 13:44:46

Sprawa jest prosta po widekonferencji z 15 kwietnia prezesi związków podjęli już decyzję że będą awanse a nie bedzie spadków a wy jedno i to samo decyzja jest tereapodjętaz tylko decyzja do 11 maja taka będzie wszyscy prezesi są za tym anulacji nie mowy.

~anonim 2020-04-27 13:55:00

Moga sobie pomarzyć prezesiki z buraczanki

~anonim 2020-04-27 13:56:56

Jak będą grać to mam nadzieję że kluby będą płacić za testy dla piłkarzy a meczy będzie 21 na jesień . No ale jest nadzieja że w trakcie sezonu z 8-10 klubów padnie finansowo :)

Hidden 2020-04-27 13:58:53

No właśnie w niższych ligach też będą testy na coronavirusa ?
No bo raczej muszą być ! No i to kilka razy w miesiącu ! Przed meczem i po meczu.

Hidden 2020-04-27 13:58:53

No właśnie w niższych ligach też będą testy na coronavirusa ?
No bo raczej muszą być ! No i to kilka razy w miesiącu ! Przed meczem i po meczu.

Ha 2020-04-27 14:13:33

Prezesy sami wykończą Kluby bo te 40 czy ponad 40 meczów finansowo i zdrowotnie to parę klubów może tylko przetrzymać .
No i dlatego nie ma spadków bo się sami wyruszą :))))

WSZYSCY 2020-04-27 14:13:50

paczemu dumacie - za wszelka cena zagrac do konca wszystkie ligi ,grac do konca sierpnia

Ha 2020-04-27 14:14:34

Sami się wykruszą

~anonim 2020-04-27 14:16:36

Do WSZYSCY masz rację popieram.
No ale niektóre kluby kombinują żeby nie grać i awansować przy "zielonym stoliku "

Cześć 2020-04-27 14:38:48

Zachować się honorowo i dograć rundę do końca a nie kombinować !!!!

!!! 2020-04-27 16:06:38

Dajcie wreszcie temu Motorowi awansować :)))

ZielonyStolik 2020-04-27 16:13:16

Gdzie Spartakus nie może tam lzpn pomoże.

sad but true 2020-04-27 17:21:03

Awans szarowoli z III ligi do .... III ligi. Ja pierd... jaka wiocha.

~anonim 2020-04-27 17:22:34

Zielony stolik interesuje Motor i KS Wiązownice :)))

kolo 2020-04-27 17:43:01

https://www.przegladsportowy.pl/pilka-nozna/ligi-zagraniczne/koronawirus-w-sporcie-eredivisie-liga-holenderska-moze-jednak-zostac-wznowiona/3hevp5c

kolo 2020-04-27 17:44:48

Z ostatniej chwili..... holenderska liga cofnie decyzję o anulowaniu aktualnego sezonu. Władze federacji obawiają się bowiem pozwów do sądów ze strony poszkodowanych klubów.
Tak samo bedzie w Polsce jak nie wznowią gry od III ligi w gore.

??? 2020-04-27 17:49:44

No a kogo to obchodzi ???
Niderlandia niech robi u siebie co chce !

??? 2020-04-27 17:49:44

No a kogo to obchodzi ???
Niderlandia niech robi u siebie co chce !

~anonim 2020-04-27 17:52:47

Może niech Motor i Wiązownica grają w tej Holenderskiej :)))

xyz 2020-04-27 18:43:59

albo białoruskiej

1905 2020-04-27 19:47:51

Lubelska Szarowola nadal bez awansu? Ile to już lat ? Nic nie znaczycie, na wschodzie tylko Resovia

Autor 2020-04-27 21:12:44

Jeśli mają grać amatorzy to wszyscy... Ci z B klasy i Ci z 4 ligi też, a jesli związki przestraszą się odpowiedzialności i nie będą chciały, aby wszyscy grali to jedynym SPRAWIEDLIWYM wyjściem jest anulować sezon WSZYSTKIM TAK SAMO! Każdy zespół będzie stratny bo runda rewanżowa zawsze pokazuje ze nie ma pewniaków do awansów i spadków. Wiadomo, każdy chce grać i tęskni za piłką ale spokojnie, jesli Wasze zespoły są takie mocne ze zasługują na awans to przeziez w przyszłym roku tez to zrobicie - przecież na to zasługujecie... :))

Ik 2020-04-27 21:21:20

Nie będzie zadnej anulacji przecież prezes Boniek mówi muszą być awans z czwartej do trzeciej ligi i trzeciej do 4 będą spadki czy wy nie umiecie czytać . Jeszcze raz powtarzam potwierdzone info od jednego z prezesów związków będą awanse nie będzie spadków. Jedyna rozsadna decyzja.

amen 2020-04-27 21:22:16

Dajcie wszystkim awanse a szarowli zmieńcie nazwę ligi 3 (ups sorry, czwatej) na CHAM-pions league. I tak g... z tego, ba jesienią wygra znów Korona Virus.

Mog 2020-04-27 21:25:33

Z tym anulowaniem to najgłupsza decyzja jaka by mogła być to co skrzywdzić drużyny które są na miejscach premiowanych awansem a wyciągnąć rekę do spadkowiczów trochę oleju w głowie. Przy anulacji dostaną w łeb drużyny z pierwszych miejsc to pytam się jak sie ich nie krzywdzi.

SRZ 2020-04-27 21:27:14

Ogólnie to mam wyje..ne na Motor ale gdy kibic resovii mówi, że Motor nic nie znaczy chce mi się śmiać.

~anonim 2020-04-27 21:45:23

Sprawiedliwie to by było gdyby np Hutnik i Motor rozegrały mecz pomiędzy sobą.
No ale jest jeszcze np Wolczanka która ma jeden punkt do nich straty. To im też należy się zadośćuczynienie itd no a Korona II ?

~anonim 2020-04-27 21:48:28

No ale Wiązownica musi awansować przy zielonym stoliku i już! Motor też.
No a tak na poważnie to grać i nie kombinować !

!!! 2020-04-27 21:54:17

Jaka dobra decyzja brak spadków ?
42 kolejki na kolejny sezon ? Chyba ich popier. ..

Ha 2020-04-27 21:55:44

Nawet w Premierschip tyle kolejek nie grają co u nas ma grać IV liga ;)))))))

sad but true 2020-04-27 23:12:54

Ale premiership przy naszej 4 lidze (ekstraklapie też) to prędkość światła.

Ha 2020-04-28 07:37:24

Te biedaki z IV ligi jak rozegrają 42 kolejki to poumierarają nie na koronawirus a na zawał serca hahaha ha

sad but true 2020-04-28 08:58:17

od 35 kolejki będągrać w warcaby

kibic 2020-04-28 09:07:59

Ale was boli ta Wiązownica! Są na pierwszym miejscu to zasługują na awans i tyle w temacie, pomyślcie troche piszecie że awans przy zielonym stoliku tak? A jeżeli anuluja sezon to utrzymanie np Pruchnika czy stalowej Ii Woli nie będzie przy zielonym stoliku? Zazdrośnicy pisac możecie ale sezon albo bedzie dograny albo zasłużony awans Wiązownicy

~anonim 2020-04-28 10:29:10

Człowieku grać nie kombinować!
Co Wiązownica boi się bezpośredniego spotkania na boisku z Koroną !
Gramy Panowie ! Pokażcie że macie jaja!

!!! 2020-04-28 10:34:49

MOTOR CHCE GRAĆ I AWANSOWAĆ NA BOISKU!
MOTOR AWANS PEWNY !!!!

!!! 2020-04-28 10:34:49

MOTOR CHCE GRAĆ I AWANSOWAĆ NA BOISKU!
MOTOR AWANS PEWNY !!!!

~anonim 2020-04-28 10:41:30

Wólczanka awans

Gog 2020-04-28 10:59:28

Do kibica potwierdzam Wiązownica grała jest na pierwszym miejscu i będzie awansować zadrośniki pierońskie grali to mają pierwsze miejsce ci ludzie nie znają granic sami się anulujcie. Tak anulować dać bonus tym dziadom z ostatnich miejsc a z pierwszych ukarać ja wiem że za dobre się wynagradza a za złe każe. Jesteście niektórzy bezwstydni zamiast pogratulować pierwszego miejsca to zgnoić zniszczyć wyśmiać to tylko człowiek zazdrosny tak może

~anonim 2020-04-28 11:09:23

No ale jak nie będą grać to KS awansuje chyba lepiej żeby nie grali dla wionzownicy :))))))

~anonim 2020-04-28 11:10:29

Jak czwarta liga będzie grać to Wiązownica nie awansuje

~anonim 2020-04-28 11:10:29

Jak czwarta liga będzie grać to Wiązownica nie awansuje

Cześć 2020-04-28 11:18:48

Wyluzujcie ! 3 i 4 liga dograją do końca i awansuje ten kto będzie najlepszy na koniec rozgrywek ! Pozdrawiam

Cześć 2020-04-28 11:18:48

Wyluzujcie ! 3 i 4 liga dograją do końca i awansuje ten kto będzie najlepszy na koniec rozgrywek ! Pozdrawiam

~anonim 2020-04-28 11:24:41

Wiązownica ma najlepszy skład na awans. Korona dużo słabsza, jak liga ruszy to szybko Wiązownica potwierdzi to na boisku,,

~anonim 2020-04-28 11:30:36

Każdemu wolno marzyć :)))))
To boisko zadecyduje kto awansuje a nie stolik :))))

~anonim 2020-04-28 11:30:36

Każdemu wolno marzyć :)))))
To boisko zadecyduje kto awansuje a nie stolik :))))

Wrzaskun 2020-04-28 11:35:01

Wypad z ta czwartą pszenno buraczanką ! Motor Spartakus musi do drugiej ligi awansować !!!!

~anonim 2020-04-28 11:38:24

Wólczanka awansuje i pogodzi i Motor i Hutnika !!!

~anonim 2020-04-28 11:38:24

Wólczanka awansuje i pogodzi i Motor i Hutnika !!!

1976 2020-04-28 18:29:24

Do czego to doszło Karpaty Krosno klub amatorski,hehehe gdzie ten poziom z dawnych lat.

@Awans z 3 ligi do 3 ligi@ 2020-05-01 03:56:48

Ogarnijcie się!!!
Boniek mówi o przejęciu pod swoje skrzydełka PZPN-u obecnej III ligi czyli 4-go poziomu rozgrywek...

~anonim 2020-05-01 12:14:32

Boniek proponuje 1.liga 2.liga 3.liga ____ międzywojewódzka _ wojewódzka. .....

obserwować lzpn 2020-05-02 16:31:46

Bo LZPN próbuje przemycić Szarowolę do II ligi. Związek twierdzi, że Gdybyśmy dziś zakończyli rozgrywki to 3 ligę gr. IV wygra Motor Lublin. Tłumaczenie Związku jest takie: integralną częścią naszego regulaminu są przepisy gry w piłkę nożna i to mówią one wyraźnie, że zasada bezpośrednich meczów i bramek strzelonych na wyjeździe może być brana pod uwagę tylko wtedy jeżeli zostanie rozegrany mecz i rewanż (par. 21, pkt 1, lit. a). Jeżeli nie - to bierzemy pod uwagę pierwszą możliwą (wg LZPN) zasadę do zastosowania, czyli różnica bramek z całego cyklu (par. 21, pkt 2, lit. e). Pic polega na tym, że dla LZPN-u musi być mecz i rewanż, ale już nie musi być różnica bramek z całego cyklu rozgrywek, tj. sezonu.
Wyciąg z Regulaminu.
par. 21, pkt 1, lit. a - ilość zobytych punktów w meczach między tymi drużynami.
par.21, pkt 1, lit. e - większa ilości bramek zdobytych we wszystkich spotkaniach z całego cyklu rozgrywek (jak wiadomo cały cykl rozgrywek się nie odbył).
Par. 13, ust. 2 - zawody rozgrywane są systemem mecz i rewanż (każda drużyna rozgrywa po dwa spotkania z pozostałymi drużynami - u siebie, jako gospodarz i u przeciwnika, jako gość). Z tego wynika, że cały cykl rozgrywek to 34 mecze.
LZPN może też chcieć przeforsować awans dwóch drużyn (przepychanie szarowoli) i skrzywdzić Wólczankę i Koronę 2 (np. szarowola nie wygrała z tymi drużynami i to na własnym!!! boisku) więc przypominam, że par 19, pkt 2 stanowi: Drużyna, która zajmie w rozgrywkach piłkarskich sezonu 2019/2020 pierwsze miejsce w tabeli III ligi grupa IV uzyska bezpośredni awans do II ligi oraz otrzyma puchar za awans ufundowany przez lubelski ZPN (nie ma dwóch miejsc premiowanych i dwóch pucharów).

~anonim 2020-05-03 18:46:48

HAHHAHAH CO TO ZA DRBIL PISZE TAKIE BZDURY ????
Idiota i tyle hehehehehehe

~anonim 2020-05-03 18:46:48

HAHHAHAH CO TO ZA DRBIL PISZE TAKIE BZDURY ????
Idiota i tyle hehehehehehe

~anonim 2020-05-03 18:46:48

HAHHAHAH CO TO ZA DRBIL PISZE TAKIE BZDURY ????
Idiota i tyle hehehehehehe

Redakcja portalu podkarpacieLIVE nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy. Każdy użytkownik reprezentuje własne poglądy i opinie biorąc pełną odpowiedzialność za ich publikację.

Czytaj następny news zamknij