Wybuch pandemii COVID-19 wymusił na nas zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Zostaliśmy zmuszeni do ograniczenia kontaktów towarzyskich, prowadzenia rozmów przez różnego rodzaju komunikatory online i pracy zdalnej. Prawdziwym wyzwaniem dla różnego rodzaju firm, organizacji i instytucji stało się dostosowanie do nowych warunków pracy. Wprowadzane przez rząd obostrzenia i kolejne lockdowny w sposób szczególny odbiły się na branży eventowej. Czy to oznacza koniec działalności tego sektora? Wręcz przeciwnie: dzięki pandemii poznano nowe możliwości, jakie oferują eventy w sieci. Jak zorganizować konferencję, szkolenie czy imprezę rozrywkową w okresie pandemii i po niej? Możliwości jest więcej niż mogłoby nam się wydawać.
Nie ulega wątpliwości, że od początku pandemii COVID-19 w roku 2020 w większej mierze korzystamy z nowoczesnej technologii. Ze względu na sytuację zamknęliśmy się w domach, ograniczyliśmy spotkania towarzyskie, zwiększyliśmy też częstotliwość korzystania z narzędzi do pracy i nauki zdalnej. Do Internetu przeniosło się też wiele wydarzeń, zarówno o charakterze rozrywkowym, jak i edukacyjnym. Eventy on-line przeżywają teraz prawdziwy boom, a ich możliwości są niemal nieograniczone. W takiej postaci można zorganizować m.in. szkolenie, konferencję, spotkanie branżowe, prezentację lub inne wydarzenie na większą skalę. Nową sytuację świetnie wykorzystały firmy obsługujące wydarzenia online, np. CMA, realizująca eventy na terenie całej Polski i Europy. Zespół CMA posiada wszystko, co ważne dla sukcesu wydarzenia on-line: scenografię, obsługę techniczną, kreację treści itd. Z ich usług mogą skorzystać wszyscy, którzy potrzebują obsługi technicznej imprezy lub wypożyczenia sprzętu (https://cma.pl/wypozyczalnia/). Jeśli chciałbyś komfortowo i bez zakłóceń przeprowadzić swój event, zarówno on-line, jak i off-line, na pewno warto się tym tematem zainteresować.
Innym niezwykle ciekawym narzędziem komunikacji są eventy hybrydowe. Z organizacji wydarzeń w tej formie płynie wiele korzyści. To przede wszystkim moc możliwości dla tych, którzy nie czują się do końca pewnie w formule wirtualnej, lecz chcieliby spróbować swoich sił w rozwiązaniach cyfrowych. Wydarzenia hybrydowe łączą zalety wydarzeń stacjonarnych, czyli możliwość budowania relacji i wywoływania emocji, z tym co daje event wirtualny: czyli zasięgami. Potencjalną trudnością wiążącą się z organizacją eventu hybrydowego może być natomiast fakt, że są to w zasadzie dwa oddzielne wydarzenia: event tradycyjny i konferencja online. Aby wszystko przebiegło sprawnie potrzebna jest praktyczna wiedza z obydwu tych tematów. Jeśli planujesz wydarzenie hybrydowe najlepiej zwrócić się o pomoc do profesjonalistów z tej branży. Firmy obsługujące takie imprezy dysponują zaawansowanymi systemami zarządzania oraz nowoczesnymi platformami umożliwiającymi wirtualne uczestnictwo.
Po prawie dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią znów można organizować targi i konferencje w tradycyjnym wydaniu. Teraz, gdy wymogi bezpieczeństwa zaczynają się rozluźniać, branża eventowa stopniowo się otwiera, co znów daje możliwość spotkania z żywą publicznością. Największym plusem wydarzeń stacjonarnych jest oczywiście możliwość żywej relacji między uczestnikami, prelegentami oraz organizatorami. Kontakt twarzą w twarz jest czymś, co niezwykle trudno zastąpić w rzeczywistości wirtualnej. Podczas eventów off-line organizatorzy są w stanie zapewnić uczestnikom dodatkowe atrakcje, wejść z nimi w lepszą interakcję i dać możliwość bezpośredniego obcowania z produktem lub marką. Co zatem wybrać: eventy online, offline, a może hybrydowe? Na tak postawione pytanie trudno jednoznacznie udzielić odpowiedzi. Każda z tych form ma swoje plusy i minusy, dlatego aby móc w pełni wykorzystać ich potencjał należy jak najlepiej je poznać.
Redakcja portalu podkarpacieLIVE nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy. Każdy użytkownik reprezentuje własne poglądy i opinie biorąc pełną odpowiedzialność za ich publikację.