2024-02-28 14:26:36

Radosław Gerlach: Kibice na Stadionie Miejskim w Rzeszowie są traktowani jak bydło

Stadion Miejski
Stadion Miejski
Jest XXI wiek, mieszkamy w jednym z ważniejszych miast dzisiejszej Europy. Rzeszowski sport znajduje się w najlepszej kondycji w swej historii, a nasza główna sportowa arena, czyli Stadion Miejski "STAL" w Rzeszowie to pośmiewisko na całą Polskę. Niestety. Czas to zmienić.

Piszę ten tekst jako prawdziwy, a nie malowany sympatyk rzeszowskiego sportu. W latach 2018-2019 na antenie PDK Live komentowałem mecze piłkarskiej Stali i Resovii oraz żużlowe zmagania tej pierwszej ekipy.
 
Problemy Stadionu Miejskiego w Rzeszowie znam od podszewki. Najgorsze, że od przeszło dekady nikt z miejskich radnych się tym nie zainteresował. Kibice Stali w ratuszu od lat nie mają żadnego przedstawiciela, rozsądnego mecenasa klubu, który dbałby o ich interesy.

Widziałem wiele obiektów w Polsce i Europie i jako kibic Stali Rzeszów jestem zbulwersowany aktualnym stanem „Miejskiego”. Będąc na ostatnim meczu z Wisłą Kraków z jednej strony byłem dumny, że kolejny rok z rzędu w Rzeszowie podejmujemy tak utytułowany klub, który jeszcze niedawno z powodzeniem rywalizował w europejskich pucharach i ocierał się o piłkarską Ligę Mistrzów. Z drugiej - moja złość przewyższała odczucie wszelkiej satysfakcji.

Bo jak to jest, że stadion o pojemności 12 tysięcy na jeden z ważniejszych meczów w roku jest otwarty w... połowie. Ci z kibiców Stali którzy z przyzwyczajenia wolą oglądać mecz z tzw. starej zachodniej trybuny znów zostali wciśnięci w najbardziej nędzne sektory. Pozostała część trybuny, jakieś 5 tysięcy krzesełek, została całkowicie wyłączonych z użytku. A to dopiero początek puszki pandory i dziadostwa jakiego doświadczamy na Stadionie Miejskim w Rzeszowie.



Krzesełka? Uwalone ptasimi odchodami. To naprawdę wstyd, że miasto nie jest w stanie ogarnąć rzetelnego przetargu na sprzątanie stadionu choćby raz na pół roku. A może ktoś udaje że sprząta?
 
W każdym razie - spodnie kilku tysięcy kibiców którzy zasiedli w niedzielę na meczu z Wisłą są najzwyczajniej w świecie do prania.
 
To groteska, ale wychodzi na to - że musimy czekać na jakiś mocniejszy opad wiosennego deszczu, który przynajmniej chwilowo zmyje nieczystości. Dramat.



I można się śmiać. Owszem. Tylko to z nas się śmieją. Bo miasto, w którym stacjonuje dwa tysiące amerykańskich żołnierzy i które ma aspiracje uchodzić za jedno z nowocześniejszych w tej części Europy robi sobie kpinę, samo z siebie, ale także z nas kibiców. I to od wielu lat.

A teraz najlepsze. Mamy 2024 rok. Pamiętam jak tata zaczął zabierać mnie na mecze piłkarskie i żużlowe gdzieś w okolicach 2000 roku.
 
Zabrzmi to dziwacznie, ale gdy jako mały chłopiec musiałem iść "za potrzebą", ojciec podnosił mnie na rękach i sikałem "na latająco", by czasem... nie wpaść w fekalia tych, którzy korzystali z toalet przede mną.
 
Śmieszne? Nic się nie zmieniło. Rzeszowscy kibice nadal muszą wypróżniać się pod "ścianą płaczu". Mamy dwie do wyboru. Nie będę rozwijał dalej. Natomiast rozumiem jak nieciekawie czują się kobiety oraz wszyscy rodzice, którzy chcą zabrać swoje pociechy na mecz.



Dość tego. Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i kandydować do Rady Miasta w kwietniowych wyborach.
 
W tych samorządowych komitet wyborczy nie odgrywa większej roli. Liczy się kandydat i jego cel. A mój jest prosty: doprowadzenie rzeszowskich obiektów sportowych do normalnych standardów.
 
Wielotysięczna rodzina kibiców Stali tej żużlowej jak i piłkarskiej musi mieć w ratuszu swojego lojalnego przedstawiciela, który biało-niebieski szalik zakłada regularnie co tydzień, a nie raz na cztery lata. O tych drugich mam jak najgorsze zdanie, bo są zwykłymi oszustami.

W najbliższych tygodniach przedstawię za pośrednictwem PDK Live całościowy plan na usprawnienie i rewitalizację rzeszowskiej infrastruktury sportowej.
 
Marne pocieszenie dla kibiców Stali: nasz derbowy rywal z Wyspiańskiego ma... jeszcze gorzej. Ale tam rozwiązanie też jest zasadniczo proste, tylko potrzebne są odważne decyzje, które obecnych włodarzy miasta najwyraźniej przerastają. A cierpią przez nich sportowcy i kibice.

Radosław Gerlach - dziennikarz WP SportoweFakty (2013-2017) i PDK Live (2018-2019), założyciel i prezes  Polskiej Ligi Tenisa największej ligi tenisowej dla Amatorów w Polsce (2019-2024), kibic Stali Rzeszów od małego, kandydat do Rady Miasta Rzeszowa z okręgu obejmującego osiedla: Nowe Miasto, Drabinianka, Budziwój i Biała.

Czytaj także

Komentarze

Komentarze: 43

Rozwiąż działanie =

Alien 2024-02-28 14:42:06

CO TO ZA REKLAMA ? CZY KAMPANIA WYBORCZA JUŻ SIĘ OFICJALNIE ZACZĘŁA ???!!!!!

Dec 2024-02-28 14:58:02

Żadna reklama, chłopak ma rację. Stadiony w Rzeszowie to pośmiewisko

Artur 2024-02-28 15:03:54

Panowie patrzcie realnie nie ma Ferenca miasto nie wyłoży pieniądze na przebudowę tego stadionu będzie tylko prowizorka i tyle nikt nie wyłoży na to kasy a piepszenie że coś zrobią można sobie między bajki wlozyc

~anonim 2024-02-28 15:29:42

Wszyscy kibice głosować na gościa niech mu się uda i zobaczymy czy cos z tego bedzie

~anonim 2024-02-28 15:30:23

Dlatego trzeba zrezygnować ze stadionu dla resovi za prawie 200 milionów bo ich na mecze po 600 osób chodzi i przeznaczyć tą kasę na stadion miejski

Duma Rzesowa 1944 2024-02-28 15:40:38

W końcu ktoś powiedział otwarcie prawdę na temat naszego stadionu. W imieniu kibiców biało-niebieskiej Dumy Rzeszowa dziękujemy za ten apel. Co do samej budowy trybuny wschodniej ciężko nie odnieść wrażenia, że wszystko od początku było robione na odpie rdol. Krzesełka za filarami z których nie widać boiska. To żużlowy jest ledwie widoczny z górnych sektorów. Dach kompletnie nie został zabezpieczony jakąś chociażby siatką, aby gołębie nie siadały pod dachem i nie sraly na krzesełka. Sam dach przy mocniejszym deszczu przecieka z różnych stron. Stara trybuna to wygląda jakby jeszcze w czasach marszałka Piłsudskiego została postawiona i stoi do dzisiaj. To ogrodzenie metalowe daje wrażenie jakby mecz się oglądało z więzienia. Starą trybunę trzeba całkowicie wyburzyć i zbudować od nowa, tak aby to miało ręce i nogi. Te toalety już całkiem przemilczę, bo chyba nie ma czego komentować. Czemu nasi kibice nie zostali wpuszczeni na środkową część trybun skoro i tak nie było kibiców Wisły, więc sektor buforowy nie był potrzebny? Tego należy zapytać organizatorów, bo pewnie tylko oni wiedzą. Kolejna sprawa to te wieżyczki dla kamerzystów które zasłaniają widok na boisko to również mogłoby zostać lepiej ustawione. Ta lista grzechów jest pewnie dłuższa, ale to za dużo pisania. Plan powinien być prosty dokończyć budowę tego stadionu tak aby to miało ręce i nogi. Natomiast poza tym uważam, że należałoby również rozważyć budowę stadionu typowo piłkarskiego na potrzeby Stali na 10-12 tys. osób. Nie trzeba wydawać na to majątku. Wystarczy spojrzeć za południową granicę. W Koszycach budują stadion typowo piłkarski na 12 tys. widzów za 22 mln euro i wygląda to naprawdę przyzwoicie. Dlaczego u nas nie można zrobić tego samego? Chciałbym poznać odpowiedź. Na pewno poprawiłoby to również frekwencję, bo wiadomo, że lepszy komfort oglądania meczu i atmosfera niż na stadionie z trybuną oddaloną od murawy o dobre kilkanaście metrów. W innych miastach jak Częstochowa, Toruń, Wrocław, Gorzów Wielkopolski czy Zielona Góra żużlowcy nie muszą dzielić stadionu z piłkarzami. Da się? Da się! Tylko trzeba w końcu ruszyć głową i zacząć działać. Życzę powodzenia w wyborach samorządowych i z pewnością może Pan liczyć na mój głos.

Mały z sieniwy 2024-02-28 16:12:09

Jeden w radzie nic nie zmieni nikt go nie będzie słuchał. Gość robi kampanie wyborczą na klubie a my w to wierzymy.

Sebek 2024-02-28 16:14:21

Moim zdaniem trzeba wyremontować wschodnią trybunę i tyle ponieważ kibice stali wypełnia ją raz na ruski rok. Potrzebujemy stadion z prawdziwego zdarzenia wybudowałbym stadion resovi a stali tylko wyremontował bo ten stadion to jest jedna wielka porażka gołębie s****ja na krzesełka dach przecieka wstyd dla miasta

Ja 2024-02-28 16:24:47

Artur a co takiego Ferenc zrobił dla rzeszowskiego sportu? Właśnie to on zamiast stadionu wybudował prowizoryczną trybunę za grube miliony która po paru latach nie nadaje się do niczego.

Towarzysz Kruczek 2024-02-28 16:27:33

Jakie czasy pamięta stara trybuna ? Marszałka Piłsudskiego? Przecież wasz klub powstał po wojnie w 1944 i założycielem był Cohn i wtedy powstał omtur Marszałka już dawno nie było na tym łez padole

Kibic UT 2024-02-28 16:51:48

Rzeszów nie ma stadionu to samo się tyczy Tarnowa wstyd dla obu tych miasta.

O to to 2024-02-28 17:11:34

Właśnie: ktoś udaje,że sprząta. Ale najważniejsze,że kasa dobra pod stołem idzie dla Pana ,który wciąż jakimś cudem wygrywa sprzątanie .

ŁOD ZAWSZE 2024-02-28 17:28:35

Wygląda na to,że Radzio Łod zawsze był. Tylko w Aleksandrowie go zabrakło. No ale 3 osobowa delegacja pojechała i zastała tam Resovie , która po nich bluźniła okrutnie na ich przeznaczonym sektorze. Łoooood zawsze tuteeeeej byleeeeem.

Śmk 100% 2024-02-28 17:30:48

Największym grzechem Ferenca poza budową taniej i byle jakiej trybuny wschodniej było pozostawienie zachodniej w takim samym kształcie w jakim ją zbudowano w 1953. Trybuny na nasypach zawsze będą się zapadać i z biegiem czasu zacznie z nich wyłazić różna zieleń. Tamtą archaiczną konstrukcję należało rozebrać, wyrównać teren i postawić od zera zupełnie nową. Tam jest wystarczająco dużo miejsca aż do ulicy, aby postawić normalną dwupoziomową konstrukcje jak to zrobiono po drugiej stronie.

1944 2024-02-28 17:37:33

Radosławie Gerlachu, uprzejmie informuję Cię, że wbrew twojemu mniemaniu o sobie, dla Kibiców Stali jesteś postacią anonimową!

Gdzie byłeś, jak zbieraliśmy się na mecze z jakimś Kmitą, czy HEKO - u mamy w domu.

Wybacz, ale mamy swoich Ludzi, którym ufamy od lat, i nie potrzebujemy pismaków od jednej akcyjki.

~anonim 2024-02-28 17:47:41

Tadeusz Ferenc Konrad Fijołek i Rozwój Rzeszowa Story

Condo 2024-02-28 18:09:26

Co to za wieśniacki bełkot z hetmańskiej???? Won!!

Eh 2024-02-28 18:11:08

Niestety to smutna prawda, jesteśmy 20 lat za resztą kraju. Sam kibicuję Stali , ostatnio byłem z synem na turnieju przy stadionie na Wyspiańskiego - sceny rodem z Bangladeszu. Bajoro, droga w ruinie. Brak parkingu, sam stadion już nie wspomnę. Gdzie ta młodzież sekcji lekkiej atletyki ma trenować? Sympatię trzeba odłożyć na bok, w Rzeszowie potrzebne są 2 stadiony dla obu klubów, tak dla piłki , żużla jak i lekkiej atletyki.

~anonim 2024-02-28 18:16:39

Taki rozwój Rzeszowa, że Stalowa Wola bez problemu zbudowała porządny obiekt za mniej niż 100 mln zł. Plus w 3 lata załatwili kwestię Aquaparku gdzie Rzeszów od 20 nie może.

Trudny temat nie ma funduszy 2024-02-28 18:20:00

Chociaż nie przepadam za Panem Radosławem a w miarę go znam bo mieszkamy praktycznie ,,po sąsiedzku,, uważam ten artykuł za bardzo ciekawy i potrzebny. Jako, że Pan Radosław jest kibicem Stali opisał problem ze stadionem miejskim z którego korzystają żużlowcy i piłkarze Stali pokazując w tej kwestii swoje subiektywne odczucia jako jeden z redaktorów podkarpacielive. Wymagałbym jednak, aby swoją wizję argumentować możliwościami inwenstycyjnymi jakie obecnie ma właściciel stadionu czyli miasto Rzeszów. Takowe możliwości w stosunku do tak dużej inwestycji jak całkowity remont stadionu są zerowe. Jest kilka dużych, pilnych inwestycji miejskich, które są oczekiwane znacznie dłużej niż czas, który upłynął od ostatniej większej inwestycji w stadion miejski Stal. Obwodnica południowa Rzeszowa - 2016 r. usprawnienie przejazdu drogowego przez tory w ciągu ulic Langiewicza i Ks. Jałowego - 2018 r. budowa lodowiska - 2016r. budowa aquaparku - od 2015 r. remont/budowa stadionu piłkarsko-lekkoatletycznego Resovia - od 2014 r. Dlaczego pierwszeństwo przed tymi istotnymi inwestycjami na które oczekują realizacji już od kilkudziesięciu lat powinien mieć remont stadionu miejskiego Stal? Przypomnę tylko, że stadion wówczas Stali został wykupiony przez miasto w 2006 r opłacając przy okazji długi klubu w wysokości 2,5 mln zł (przelicznik wartości pieniądza na dzień dzisiejszy ok. 5 mln zł), następnie budowa trybuny wschodniej w 2014 r. kosztowała 32 mln zł (przelicznik wartości pieniądza na dzień dzisiejszy ok. 50 mln zł) oraz modernizacja stadionu, aby spełniał warunki 1ligowe po awansie Resovii grającej już kilkanaście lat na szczeblu centralnym nie na własnym staadionie w 2021 r. za 11 mln zł ((przelicznik wartości pieniądza na dzień dzisiejszy ok. 14 mln zł). Łączna suma zainwestowanych w stadion miejski Stal funduszy w XXIw. wynosi już ok 70 mln zł. Dlaczego podczas dużego remontu w 2014r. władze klubowe wraz z sympatykami klubu nie wywarli wystarczającej presji na władze miasta żeby projekt i realizacja nowej trybuny była dostosowana do standardów na "poziomie"? Dlaczego inne inwestycję mają być "poświęcone" w kolejce przez to, że tak duże sumy inwestycyjne w stadion Stali były źle zainwestowane? Zgadzam się, że stadion wygląda tragicznie, ale jednak obecnie spełnia wymagania niezbędne do uczestnictwa w rozgrywkach ligowych zainteresowanych sekcji. Jako, że istotnie niedługo może ich niespełniać wymagane będą pracę minimalne, które pozwolą te wymagania spełnić. Na większy remont należy ustawić się w kolejce i grzecznie czekać tak jak inne ważne inwestycje czekają w mieście już długie lata. Pozdrawiam i czekam na artykuły wraz ze zdjęciami o innych obiektach sportowych w mieście wymagających inwestycji.

Haha 2024-02-28 18:29:30

Dobre......co za czasy. Od tego artykulu nie zagladam juz na ten portal. Wyjatkowo niesmaczne.

ŚsK 2024-02-28 18:48:26

Pasternak, Gerlach...kto następny zrobi coming out? Kobiałka czy Chmiel? Oni też łod zawsze tutej byli!!!!

Mateusz 2024-02-28 19:12:14

My nie doceniamy że jako Stolica Innowacji - jedyni w Europie a może i na świecie mamy stadion bez parkingu!
A tak serio - skoro T. Ferenc w mniemaniu masy rzeszowian był taki dobry, to dlaczego wszystko u nas jest takie kiepskie?

Stary ale jary 2024-02-28 19:12:36

Dobra reklama Radosław.
A tak na poważnie to miasto powinno sprzedać ten śmieszny stadion deweloperom zgarnąć od nich dobra kasę a nie jak zwykle oddać za darmo. A nowy stadion wybudować gdzieś przy zjeździe z s19 obojętnie czy na południu czy na północy

Maxym 2024-02-28 19:34:24

Artykuł mało rzetelny bo np. przedstawia temat toalet tylko na starej trybunie. Ktoś kto to czyta a nie był na tym stadionie może nie wiedzieć że na nowej trybunie już są bardzo dobre toalety. To jeden z przykładów nierzetelności autora tej reklamy. Tak, reklamy, bo to reklama wyborcza. W kilkuletniej kadencji rady miasta trzeba działać na różnych płaszczyznach, a obawiam się że ten pan oprócz tematu sportu nie ma wyborcom nic do zaoferowania.

Xyz 2024-02-28 19:40:46

Lewacki kmiocie, popuść rajstopy

TylkoZKS 2024-02-28 19:48:54

Stal Rzeszów to duma stolicy Podkarpacia.

~anonim 2024-02-28 20:05:32

kurrrr..... i tu bajerują przed wyborami !!!!! Mam już dość tych kampanii !!!!!!

Rzeszów 2024-02-28 20:27:24

W ten beton nie ma co ładować kasy bo nigdy nie spełni norm ,tylko wybudować nowy nowoczesny stadion

spedway 2024-02-28 20:40:08

i co 5 lat bedziemy remontować ten stadion ? on nadaje się pod żużel tylko

Kibic 2024-02-28 20:41:21

Stadion został zaniedbany przez Ferenca i jego przyd****asów gdzie na czoło wysuwa sie niejaki S.S.

Tomasz Kędzior 2024-02-29 00:28:16

Radek gdzie ty byłeś ? Przecież na mecze nie chodziłeś

Speedway Stal Rzeszów 2024-02-29 07:16:01

Gerlach to bardziej kibic żużlowy niż piłkarski. Mówił kiedyś w programie że w latach 2008-2018 chyba żadnego domowego meczu nie odpuścił. Na piłkę też chodził ale jako zwykły piknik.

SSW. 2024-02-29 08:29:49

Tylko połączone siły mam nawet nazwę - KP RESOSTAL i można liczyć na coś więcej, osobno te klubiki czeka przepaść. "Rzeszowski sport znajduje się w najlepszej kondycji w swej historii" - no kuń by mi się uśmiał.

Marek 2024-02-29 10:36:06

Drogi redaktorze. Jeżeli twierdzi Pan , że obecnie rzeszwski sport jest w najlepszej kondycji w swej historii to z całym szacunkiem, ale jest Pan na bakier z historia rzeszwskiego sportu. Żeby nie zanudzać wspomnę jedynie lata odległe bo 70. XX w. Zwracam uwagę że wtedy w Rzeszowie mieliśmy najwyższe kalsy w siatkówce, koszykówce, boksie, zapach żużlu nie wspominając i mniej popularnych dyscyplinach. Byla Stał Rz w ekstraklasie piłkarskiej.......

WRWE 2024-02-29 11:13:49

Wczoraj na meczu Wisła -Widzew obecnych incognito paru Resoviakow

~anonim 2024-02-29 11:17:14

I twoja mama

ŁKS 2024-02-29 11:28:09

Oni wszystko zrobią żeby nabić frekwencję ;)

Do Marek 2024-02-29 12:14:17

Zdecydowanie w latach 70 rzeszowski sport święcił największe sukcesy. Mistrzostwo Polski zdobywały siatkarska i koszykarska drużyna Resovii, a piłkarska Stal sięgnęła po puchar Polski. Z kolei złota era rzeszowskiego żużla to lata 60 i 2 tytuły mistrza Polski. Ponadto większość lat 60 piłkarska Stal spędziła w ekstraklasie. Można powiedzieć, że w latach 60 i 70 rzeszowski sport miał się najlepiej. Nie licząc ostatnich tytułów siatkarzy od których notabene minęło już niemal 10 lat to tylko nie liczni żyjący dzisiaj pamiętają największe sukcesy rzeszowskiego sportu. Z drugiej jednak strony brakuje u nas trochę klimatu do piłki. Wszędzie tam gdzie pojawiały się nowoczesne stadiony od razu znajdował inwestor lub potężny sponsor np. Stal Mielec, GKS Tychy, Motor Lublin, Widzew i nawet ŁKS miał duże szanse na biznesmena z Ameryki. Gdyby w Rzeszowie powstały w końcu stadiony z prawdziwego zdarzenia: piłkarski na 10-12 tys. miejsc dla Stali i piłkarsko-lekkoatletyczny 6-8 tys. dla Resovii to pewnie znalazłyby się duże firmy chcące zainwestować w rzeszowską piłkę. Niestety zamiast tego nasze kluby grają na PRL-owskich zabytkach i poziom piłki w mieście jest jaki jest. Już teraz uważam, że mimo tych wszystkich trudów z jakimi mierzą się nasze kluby to fakt, że mamy aż 2 przedstawicieli na poziomie 1 ligi i tak trzeba uznać za spory sukces. Pytanie tylko kiedy i czy w ogóle się to u nas zmieni? Mam co do tego spore wątpliwości. Spójrzmy na podobnej wielkości Radom, który też ma 2 kluby z mocnym zapleczem kibicowskim i tam jakoś się udało zbudować nowoczesne stadiony dla jednych i drugich, To tylko dowód na to, że da się. Wprawdzie budowa na Radomiaku była daleka od ideału, ale mimo ciągłych kłopotów w końcu udało się postawić na razie połowę stadionu. Jeszcze jedno budując stadiony warto pomyśleć nad parkingami, żeby kibice docierający na mecz samochodami nie musieli krążyć pół godziny po okolicy i parkować między blokami. Tutaj też jest spore pole do poprawy, bo poprzednie władze o to nie zadbały i na pewno brak możliwości w jakimś stopniu zniechęca niedzielnego kibica do przyjścia na mecz.

Arge 2024-02-29 14:47:51

Jestem wychowankiem Resovii acz z tekstem autora zgadzam się że wstydem w 100%.

Polon64 2024-03-01 04:18:27

Trzeba pogonić panów z Urzędu Miasta którym stadion podlega a którzy oprócz palenia papierosów i piciem kawy niewiele robia

Autor 2024-03-02 12:30:45

Napisał sobie chłop laurkę wyborczą.
Tak narzeka a przez lata Ferenc pakował tam kasę. Coś czuję, że będzie to samo czyli walenie pieniędzy w błoto, jak obiecanki przez lata Kamińskiego z drugiej strony.

Autor 2024-03-02 12:46:01

Na chwilę obecną to żadne duże pieniądze nie są konieczne na ten stadion, wystarczy wziąć się za utrzymanie obiektu i dokonać paru przeróbek na starej trybunie. Jak przez lata kasa na utrzymanie się rozchodziła po znajomościach, teraz jest tego efekt.

Redakcja portalu podkarpacieLIVE nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść komentarzy. Każdy użytkownik reprezentuje własne poglądy i opinie biorąc pełną odpowiedzialność za ich publikację.

Czytaj następny news zamknij